W najnowszym raporcie przygotowanym przez analityków Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) skupiliśmy się na aktywności drogerii i perfumerii. Badanie koncentrowało się przede wszystkim na najważniejszym wskaźniku zaangażowania – liczbie interakcji, obejmującej reakcje, komentarze oraz udostępnienia.
Kto dominował w lutym 2024?
W kategorii zaangażowania społeczności, zdecydowanym liderem okazała się SEPHORA, która z lutym zdobyła 10 tys. interakcji. W ciągu ubiegłego miesiąca opublikowała 30 postów, które wygenerowały 6,6 tys. polubień, 2,1 tys. komentarzy oraz 113 udostępnień. Warto zauważyć, że SEPHORA przyciągnęła zainteresowanie 902 nowych użytkowników platformy, dzięki czemu zakończyła miesiąc z solidną bazą fanów – 500 tys. obserwujących.
Na drugim miejscu uplasowała się ezebra.pl, która pomimo spadku liczby obserwujących (-43), wygenerowała 8,5 tys. interakcji. Dzięki dużej aktywności na Facebooku (62 posty opublikowane w ciągu całego miesiąca) znacząco zaangażowała swoją społeczność. Potwierdzają to 7,5 tys. reakcji i 232 komentarze zdobyte w lutym.
SUPER-PHARM Poland uplasował się na trzecim miejscu. Marka zdobyła 7,2 tys. interakcji – w tym 5,7 tys. polubień, 755 komentarzy i 289 udostępnień. W lutym na fanpage’u pojawiło się 55 postów, które przyciągnęły zainteresowanie ponad 1,1 tys. nowych fanów.
Kto był najbardziej aktywny?
Pod względem liczby postów opublikowanych w ciągu ostatniego miesiąca, przoduje ezebra.pl z wynikiem 62 postów. Na kolejnych miejscach znaleźli się: SUPER-PHARM Poland (55 postów), Drogerie Natura (40 postów), Notino (34 posty), Drogerie Polskie (33 posty) i Rossmann Polska (31 postów).
Podsumowanie
Lutowa analiza aktywności drogerii i perfumerii na Facebooku pokazała, że strategie marketingowe muszą być dostosowane do potrzeb i oczekiwań społeczności, aby skutecznie budować relacje i lojalność wobec marki.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].