Twitter kończy walkę z dezinformacją; Challenge na TikToku wykorzystywany do kradzieży danych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Twitter kończy walkę z dezinformacją

Na blogu Twittera pojawił się ostatnio wpis oznajmiający, że platforma wycofuje się z polityki, która miała na celu zapobieganie tweetom zawierającym dezinformację medyczną związaną z Covid-19.

„Z dniem 23 listopada 2022 r. Twitter nie egzekwuje już wprowadzających w błąd zasad informacyjnych dotyczących COVID-19” – czytamy.

W związku z wcześniej obowiązującymi zasadami zawieszono 11 230 kont i usunięto prawie 100 000 tweetów. W tej chwili Elon Musk ma w planach przywrócenie około 62 tys. kont. Nie wiadomo jednak, czy są wśród nich profile zablokowane w kontekście Covid-19. Czytaj więcej…

Facebook naruszył przepisy dotyczące prywatności. Musi zapłacić karę

W związku z tym, że Facebook dopuścił się naruszenia unijnych przepisów dotyczących prywatności, na firmę została nałożona kara. Mark Zuckerberg musi zapłacić sporą kwotę, bo aż 265 mln euro.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy Zuckerberg musi zapłacić grzywnę. Jest to czwarta z kolei kara finansowa nałożona w Irlandii na właściciela Facebooka. Wcześniej dostał ją między innymi Instagram. Czytaj więcej…

Challenge na TikToku wykorzystywany do kradzieży danych

Popularny na TikToku „Invisible Challenge” jest ostatnio wykorzystywany do niecnych czynów. Dzięki niemu hakerzy infekują smartfony swoich ofiar, aby potem móc kraść z nich dane. Są to na przykład dane do logowania, dane z portfeli kryptowalut, czy pliki z pamięci.

Specjaliści ostrzegają, aby bardzo uważać na wszelkiego typu zaproszenia do zamkniętych grup i starać się unikać instalacji nieznanego oprogramowania pochodzącego z nieoficjalnych źródeł. Czytaj więcej…

Młodzi ludzie najczęściej czerpią wiedzę z TikToka? To nieprawda!

Wśród młodych ludzi panuje trend czerpania wiedzy o świecie z serwisów społecznościowych. Unikają oni tradycyjnych mediów, co widoczne jest już od dawna. Sądzono jednak, że to właśnie TikTok jest najpopularniejszą aplikacją, z której młodzi pobierają informacje. Okazało się, że to nieprawda.

Najnowszy raport CluePR pokazał, że przedstawiciele „generacji Z” najczęściej korzystają w tym celu z serwisu YouTube. Wiedzę o świecie czerpie z niego aż 93 procent badanych w wieku od 15 do 25 lat. Czytaj więcej…

Google i YouTube inwestują w przeciwdziałanie dezinformacji

Walka z dezinformacją zdaje się nie mieć końca. Google oraz YouTube nie czują się tym faktem zrażone, zainwestowały bowiem w działania mające na celu rozprawianie się z tym niepożądanym zjawiskiem występującym w sieci.

Firmy przyznały grant w wysokości ponad 13 mln dolarów dla Międzynarodowej Sieci Fact-Checkingu (IFCN). Jest to sieć zajmująca się weryfikacją treści, które trafiają do Internetu. Czytaj więcej…