Miasta wojewódzkie na Facebooku – Analiza aktywności w październiku 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przeprowadził analizę aktywności profili miast wojewódzkich na Facebooku w październiku 2024 roku. Podobnie jak w innych badaniach, kluczowym wskaźnikiem była liczba interakcji – miara skuteczności komunikacji w mediach społecznościowych. Dodatkowo uwzględniono takie dane, jak liczba fanów, wzrost liczby obserwujących, liczba postów oraz liczba reakcji, komentarzy i udostępnień. W badaniu uwzględniono fanpage 18 polskich miast.

Kto wyróżnił się na tle innych?

Najbardziej angażujące profile

Profil Wrocław [Wroclove] zdominował zestawienie z imponującym wynikiem 289 tys. interakcji. Kluczem do sukcesu była nie tylko wysoka liczba postów (363), ale także wysoka aktywność społeczności, która chętnie reagowała na publikowane treści. Wzrost liczby fanów o 4,7 tys. dodatkowo podkreśla skuteczność strategii komunikacyjnej Wrocławia. 

Na drugim miejscu znalazła się Łódź, która osiągnęła 262 tys. interakcji. Miasto Łódź ma największą w całym zestawieniu bazę fanów wynoszącą 520 tys. użytkowników, a w październiku opublikowało aż 380 postów. Treści publikowane na fanpage’u zdobyły 23 tys. komentarzy i zostały udostępnione 18 tys. razy, co wskazuje na bardzo wysokie zaangażowanie odbiorców. 

Mimo mniejszej liczby postów (181) niż liderzy zestawienia, profil Miasta Stołecznego Warszawy zajął trzecie miejsce w rankingu z wynikiem 87 tys. interakcji. Stolica odnotowała również wzrost liczby fanów o 2,1 tys., co sugeruje stabilne zainteresowanie treściami. Posty opublikowane na profilu zdobyły 69 tys. interakcji, 13 tys. komentarzy i 4 tys. udostępnień. 

Pretendenci do podium

Profil Miasto Poznań osiągnął 58 tys. interakcji, co daje mu miejsce tuż za podium. Z kolei Gdańsk, przy podobnej liczbie fanów i postów, zakończył miesiąc z wynikiem 55 tys. interakcji. Oba miasta wykazują potencjał do zwiększenia zaangażowania swoich społeczności w kolejnym miesiącu, poprzez optymalizację treści i być może, większą aktywność w listopadzie.

Profil Kraków PL w ostatnim miesiącu opublikował aż 267 postów, które uzyskały 41 tys. interakcji. Wynik ten sugeruje, że liczba publikacji nie zawsze przekłada się na zaangażowanie, jeśli treści nie są odpowiednio dopasowane do oczekiwań odbiorców.

Oba miasta mają szansę na uplasowanie się na podium, choć w porównaniu do czołowych profili w zestawieniu czeka je jeszcze sporo pracy, aby zbliżyć się do ich wyników.

Porównanie aktywności na Facebooku

Top 3 najbardziej aktywnych profili, czyli tych, które opublikowały najwięcej postów w październiku, to: Łódź (380), Wrocław (363) i Kraków (267). 

Kolejne pozycje należą do: Katowice – oficjalny profil miasta (213 postów), bydgoszcz.pl (200 postów), Opole (197 postów), Miasto Stołeczne Warszawa (181 postów), Miasto Lublin i Szczecin Floating Garden (po 162 posty).

Podsumowanie

Miasta wojewódzkie mają ogromny potencjał w budowaniu swojego wizerunku w mediach społecznościowych, ale skuteczność działań wymaga konsekwencji, kreatywności i dobrego zrozumienia odbiorców. Wprowadzenie bardziej interaktywnych treści, wsparcie kluczowych publikacji promocją i aktywny dialog z mieszkańcami mogą znacząco poprawić wyniki komunikacyjne. W końcu zaangażowana społeczność to najlepszy ambasador miasta – zarówno w realnym, jak i w cyfrowym świecie.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].